♥ Hai Hello I am KIM JONGIN's wife ♥

Monday, 9 June 2014

Day BBQ with lee classmate

Assalamualaikum and hai evelibadi , tak lupa juga kepada readers yg kekacak kehensem kecomel kecantik kekiut sekalian :) dah lama juga berbulan tak update ni haaa *nangis , tahu la kan tahun ni  sara SPMians ken ken eh tapi ready nya tidak haih apa nak jadi lah haih haih ok bila tengok je tajuk tu 
en en "DAY BBQ" tak pernah dibuat orang bbq tetengah hari hahahaha  dah la panas, bak kata orang mekap pun boleh cair jah hahaha but classmate sara buat k , tu yg lain daripada yg lain tu hahahaha now nak share la cerita pasal bbq tengah hari ni best ke idok, nak cerita ke haaaa ok sukahatilah nak cerita ke tak :P haaaa ko tengok best ke tak bbq tengahari ni haha ok.

Day: 09/06/2014
Venue: Rumah atok kesayangan
Waktu: Lepas zohor sampai Asar

Dimulakan dengan Bismillah, disudahi dgn alhamdulillah, bergitulah sehari dalam hidup kita mudah mudahan dirahmati Allah ~ *ecehh hehe firstly dengan sedikit ceramah dan nasihat dari atuk (Haji Ahmad bin Ehsan) haha sexy atuk sara pkai short pants je huuuuu btw semua classmate ada tu yg best gila gila gila gila tu heehee


makanan tu, sara yg create sendiri ,nama pun bbq opcos laa ada bbq, pastu sara buat laksa,buat steamboat,ekceli kan bukan sara yg masak pun , tapi tugasan tu diberikan kepada anak dara hahaha padan muka dyeorg, sara saje je suruh dyeorg dtg pastu tolong masak sekali haha klau tak , takkan sara sorg je kan , ok org jawa kata rewang haaa tu lah hahaha
okay, next mereka tgh makan ice cream hehehehe omnomnom 
pika , wana ,pira , dayah , ika
scha , zurul , fara , aisya
kira , aisya , arisha

MAIN PONDOK - PONDOK


 MAIN BAKAR -BAKAR
abam mahfod ,abam hafiz, abam faris , abam rafi  *muntah hijau , ok pengsan x_x
shidiiiiiiiiii , wuppsss Haji Rashidi 
faris , shidi
ibal leader , ketua macam ni memang susah nak jumpa k susah k *berkait sbnarnya haha
diambil tugasan , shaza , dayah
asap terlalu banyak dan sampai tak nampak muka haha Arul (orang kanan event) , shaza
buat buat taknampak hahaha , arin

LET WE START A GAME (climax)

tangkap gambar luw dgn belon anda masing-masing hahahaha muah muah 
beware haaa jaga jaga jakgi kena bom hahaha *yeye je hahaha
hahaha dahsyat ibal angkat kaki tingginya hahaha

Apa yg adik adikku cakap tentang depa. 

arina kata "abg yg pkai bju merah pkai cermin mata tu dia takut belon ye pastu dia pon*an sikit" Me "hahahahahahahahaaha kenapa" arina "kenapa dia jalan slow je" Me"hahahahahahahahaha" tak pernah fikir sampai situ, maaf ya arin maaf akan kelantangan adikku huuuu
Arina "Kak Arul tu comel gila pastu perangai mcm kakak sikit tpi kakak garang sikit dari dia" 
Adam "Yg pkai topi tu dia tak suka panas ye kak" Me"hahaha awat?" Adam"kenapa dia asik duduk dlm rumah je, macam abg Han" 
Arina" Arina suka kak shaza dgn kak wawa , dyeorg baik je ckp baik baik je dgn arina,pastu en dyeorg berdua asyik gaduh je masa buat belon tu"
Arina " Arina igtkan yg pkai tudung pink tu cikgu kakak, rupanya namanya kak pira ye"
Arina"kak aizat tu kecik je, rasanya dia kurus mcm Arina je" Me" rasanya Arina lagi gemok kot dri dia" Arina "eh mana ada"
Adam "kawan kakak ada yg bukan islam ke?" Me "mana adalah, tu namanya safiuddin, abg tu baik tau"
ibal lawan mahfod hahahahah dan mahfod yg menang bebb , hahaha *dah semua sorak nama mahfod ye mahfod yg menang hahahaha,..
Adam "ingatkat tadi yg pkai cermin mata yg pkai bju hijau tadi tu cikgu kakak ke apa ke rupanya kawan kakak jugak" Arina "aah, mukanya mcm ustaz Arina kt sekolah, betul sama gila" (Adli) Me : "Fikir dua tiga empat lima enam tujuh kali o_o
faris , muhaimin , afiz , rafi , fahim , muhaimin tu classmate baru kelas sc4 hehehe dari penang katanya huuuuu abam penang mai , dia ni blur dia boleh tahan haha tapi dia baik k
semua dah buat muka bosan dah tunggu yang lain tu , cepat sikit meletup belon tu haih lama sangat haha

ni haaaa budak dua org yg taknak mengalah hahahahaha

GAME YANG KE DUA
semua duk beratur ikut group masing masing huuuuuu , sumpah comel gila semuanya, muka happy gila gila 

Rafi tu tgh pose maut ke apa hahahahaha btw game ni , takde sape yg menang dan takde siapa yg kalah, so takde istilah "kalah menang adat permain" hahahaha ok

ENDING.....
 gambar pertama ,see , sarah dah mcm leader pasukan koir pun ada hahaha ok ok kita start lagu KOOPERASI wakaka tau tak classmate dulu dpt tempat pertama dalam koir antarabangsa bangsa bangsa tau, then banyak event kitorang dijemput haaa gempakkan? *yg tahu tu jgn bagithu sesapa k ini rahsia
gambar kedua, semuanya mcm tak sedia lagi haha , adli pegang N pun terbalik , shidi tu dgn ibal dh mcm gelandangan pun ada, hehe  penat sangat agaknya sbb kan game tadi huuuu dia lari lari macam tak cukup tanah hahaha*jangan marah
PERFECT hehe "TRUST US WE ARE AN ENGINEER!" so lepas ni boleh lah pinjam arkitek dri kiteorg, satu plan sejuta tau , kira ok la tu kan haha

Sebelum berundur, dikirimkan nukilan dari hati *make sure korang semua dah sediakan tisu yg secukupnya ok haha , ok serius sikit

sahabat...
masihkah dikau ingat
muqadimah perhubungan ini
terbinanya tanpa coretan kata
pada helaian warkah
bukan pada titik pertermuan

akan tetapi
kemuliaan kalimah salam kuutuskan
sejarah kehidupan jadi perantaraan
tersimpan diruang memori
bukti laluan persahabatan
terjalin dalam simpulan persahabatan

sahabat.....
kini.. kumasih berjalan
dipentas hakiki persahabatan ini
merentasi detik-detik tiba
kadang..membawaku ke lorong lamunan
pabila jiwaku disinggah kesepian
menemani bersendirian

sahabat......
andai wadah persahabatan ini
kalamku merangkai dusta
langkah ku mencalar luka
bisikkan hasad merobek hatimu
susunan jari kuhulurkan
salam kemaafan kuluahkan

sahabat.......
tiada lagi harapan sebesar gunung
tiada rindu untuk kulayarkan
melainkan untuk persahabatan ini
bagai air mengalir
tiada perhentian.

YA ALLAH YA TUHANKU, LINDUNGILAH SAHABAT-SAHABATKU DARI SEGALA BENTUK BENCANA YA RABB, TABAHKANLAH HATI MEREKA DALAM MENCAPAI KECEMERLANGAN ILMU DUNIA DAN AKHIRAT, LINDUNGILAH MEREKA YA RABB, TIADA APA YANG BOLEH MENGGANTIKAN MEREKA, TIADA SESIAPA YA RABB, ANDAI MEREKA DISAKITI,ANDAI MEREKA DILUKAI,KAU SEMBUHKANLAH YA RABB, KAU BERIKANLAH SENYUMAN MEREKA ITU TERUS MENERUS TERPANCAR PADA BIBIR MEREA YA RABB, JANGAN SEDETIK PUN ENGKAU TIDAK PEDULIKAN MEREKA, AKU SANGAT MENYAYANGI MEREKA, ENGKAULAH SAKSI, SAKSI DIMANA PERTEMUAN INI BERLAKU ANTARA AKU DAN SAHABAT-SAHABAT KU , SAYANG AKU KEPADA MEREKA SUNGGUH DALAM , LINDUNGULAH MEREKA , BERIKANLAH KEJAYAAN YG MEREKA INGINKAN UNTUK MEMAKMURKAN DUNIA. AMIN YA RABBAL AL AMIN.

Saturday, 24 May 2014

Bukan namanya sahabat kalau bukan ditugaskan sentiasa mendampingi sahabatnya


Assalamualaikum gaizzzzzzzzz, readers yg comel sekalian , but sara lagi comel *perasan hahahahaha
so dah lama sara tak update kan kan klan rasanya sudah ada dekat setahun jugak, rasanyalah huhuhu , ok right, bila di tengokkan , i will be a SPM victim tahun ni peh peh peh hahahaha gua lek jee huhu  so sara nak belanja gambar hahaha this is the time that ISTHREE spent time together gether hehehe 


i love this friends vely vely vely mushhhh *kiss kiss hahaha teruk bebenor benor selfie ni hahaha but i dont ever ever care anymore haha Arul , sara , hanis


so hai hai about title "Bukan namanya sahabat kalau bukan ditugaskan sentiasa mendampingi sahabatnya" ni haa na ckp yg sesiapa sahaja pasti ada saabat baik kan tak kiralah sahabat baik ke sahabat baik baik ke atau sahabat baik baik baik baik ke *eh ada perbezaan ke semua tu hahaha but tu pun time spent time dgn depa wana and ika but seriousely tak guna monopod k tak guna hahaha semua guna handpod wakakaka tak lawak k haha


using spectacle hahaha adoo macam cikgu tak hahaha *kaitan dgn cikgu pe semua hahaha


teruk bebenor tangkap gambar kaki , haaaa kau ada heehee



Dalam kita melangkah, kadang2 diuji dengan ujian yang terasa berat hingga kita terduduk dan menangis, peritnya terasa, tapi ketahuilah dan renungilah kembali ke dalam diri kerana mungkin air mata ketika itu hadir kerana, DIA mahu kita menjahit kembali sejadah iman yang kian terkoyak lantaran ada langkah2 yang tersasar dari landasan ketakwaan dan keikhlasan...

Masa" yg paling indah adalah saat tahun akhir sekolah, tidak lama lagi kita berpisah dengan kalian, mungkin tdk ada kenangan yg terlewatkan dgn kalian hmm
Persahabatan memerlukan proses yg panjang seperti besi menajamkan besi, demkianlah sahabat yg menajamkan sahabatnya dgn bersama sepanjang ia mengenalinya.
Semua orang pasti memerlukan sahabat sejati, namun tidak semua orang berhasil mendapatkannya
Mempunyai satu sahabat sejati lebih berharga dari seribu teman yg mementingkan diri sendiri
Mengenalimu adalah 1 kesyukuran, bergurau denganmu adalah 1 kebahagiaan, menyakiti hatimu akan kuelakkan, dan 1 permintaan dariku semoga persahabatan kita abadi hingga mati memisahkan kita
sahabat yg baik adalah sahabat yg berani membetulkan kita ketika kita berbuat kesalahan sehingga kita tdk hanyut dalam kesalahan dan dosa
Proses dari teman menjadi sahabat memerlukan usaha pemeliharaan dari kesetiaan, tetapi bukan pada saat kita memerlukan bantuan barulah kita mencarinya.


kepada sahabat sahabat sara yg pernah sara mengenalinya tak kiralah walaupun sekejap cuma, sara sungguh rasa bahagia, sangattt bahagia, terima kasih ya kerana hadir dalam hidup ini, kasih sayang yg diberikan cukup membahagiakan diriku, terima kasih sekali lagi, semoga Allah lindungi kalian in sya Allah , tak da apa yg boleh sara balas lagi kecuali membalasnya pada setiap solat dengan doa, doa untuk kalian,.. *lap air mata  , habeh gue feefeeling sesorang ni haih ditambah lagi dgn lagu sedih sedih ni huhuhu , ok jangan lupa yg sara ni still gengter lagi yaa hati stil sado lagi ye haha silaplah muah muah ok bye bye bye Assalamualikum